Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#fit for 55

hvg.hu Zhvg

zCast: A klímacélok elérése nem holmi zöld hóbort, a természettel nem lehet tárgyalni

A kibocsátáscsökkentés lényege, hogy tervezhetően alakítsuk a bolygó ökoszisztémáját, ami pedig a gazdaság és a társadalom működésének az alapja. Ha nem így teszünk, kicsúszik a kezünkből a dolog és a világ összes pénzét elkölthetjük, hogy mérsékeljük a következményeket. A természettel nem lehet tárgyalni – mondja Huszár András, a Green Policy Center klímapolitikai szakmai műhely társalapító igazgatója, akivel klímacélokról, ambíciókról, a velük kapcsolatos döntéshozatalról és arról beszéltünk, egy magyar átlagember hogyan vehet részt az ő jövőjét befolyásoló zöld döntésekben.

EUrologus EUrologus

Döntött az EU: klímabarát lesz a légi közlekedés, de drágulhat is

Az utolsó elem is a helyére került az EU „Fit for 55” elnevezésű klímavédelmi csomagjának közlekedési javaslatai közül. Ennek a programnak az a célja, hogy 2030-ra az EU 55 százalékkal csökkentse a károsanyag-kibocsátását annak érdekében, hogy 2050-re elérhető legyen a klímasemlegesség. Most a légi közlekedési ágazatra vonatkozó szabályokban egyeztek meg.

EUrologus - Moravecz Kata hvg360

"Úgy érzem, a miniszter egy tollvonással képes kiirtani a Natura 2000-es erdőket"

Az EU-n belül is rendkívül unortodoxnak számít a magyar kormány tűzifarendelete. Más kormányok nem reagáltak hasonló rendelkezésekkel a növekvő energiaárakra, ami nem véletlen. Az egyébként is súlyos szakmai aggályok mellett a rendelet ellentmond az EU biodiverzitási stratégiájának is. Idehaza érdemleges társadalmi egyeztetésről sem tudni, pedig erre az EU minden jogszabály esetében fokozottan kéri a magyar kormányt.

hvg.hu Gazdaság

Autók, kvóták, erdők, házak – újabb brüsszeli szúrás a fideszes rezsiharcnak

A környezetvédelmi miniszterek tanácsán is átment az uniós klímacsomag több eleme. Már szinte biztos, hogy fizetni kell majd a rosszul szigetelt épületek vagy korszerűtlen járművek kibocsátása miatt, és hogy 13 év múlva már nem lehet belső égésű motorral szerelt új autókat eladni. A javaslatcsomagba azért került néhány engedmény és kiskapu.

HVG hvg360

Győzelemtől a nagy semmiig: mire elég az EU klímavédelmi terve?

Az Európai Unió a nyáron nyilvánosságra hozott Fit for 55 című programjával kijelölte az utat afelé, hogy 2030-ig az 1990-es szinthez képest 55 százalékkal csökkenjen az unió szén-dioxid-kibocsátása. A végső cél, hogy az európai Zöldmegállapodás (Green Deal) végrehajtásával az EU 2050-re karbonsemlegessé váljon, azaz nullára csökkenjen a nettó CO₂-kibocsátás.

De hogy lehet bírni energiával az energiatakarékosságot?

De hogy lehet bírni energiával az energiatakarékosságot?

2024 legjobb találmányai: kistermelőket segítő MI, metánevő mikrobák és a drón, ami önállóan trágyázza a földeket

2024 legjobb találmányai: kistermelőket segítő MI, metánevő mikrobák és a drón, ami önállóan trágyázza a földeket

Menesztették a magyar egyházmegye éléről a botrányairól elhíresült Hilarion metropolitát

Menesztették a magyar egyházmegye éléről a botrányairól elhíresült Hilarion metropolitát

GVH-elnök: Mészáros Lőrinc exveje lényegében saját magát buktatta le

GVH-elnök: Mészáros Lőrinc exveje lényegében saját magát buktatta le

Miért imádjuk a háztartási kekszet? És ha még Nutella is van rajta? Kedvenceink titkos története

Miért imádjuk a háztartási kekszet? És ha még Nutella is van rajta? Kedvenceink titkos története

Daniel Freund: Minden várakozást alulmúlt a magyar EU-elnökség

Daniel Freund: Minden várakozást alulmúlt a magyar EU-elnökség

A Bayraktar drónok gyártója vette meg a Piaggio repülőgépgyártót

A Bayraktar drónok gyártója vette meg a Piaggio repülőgépgyártót

Egy friss tanulmány példákkal bizonyítja, hogy terel, elhallgat és valótlanságokat állít a kormányzat és az akkugyárak is a kockázatokról

Egy friss tanulmány példákkal bizonyítja, hogy terel, elhallgat és valótlanságokat állít a kormányzat és az akkugyárak is a kockázatokról

Elvitelre #99: A férfiakat családapaként gyakran az nyomja előre, hogy mennyi pénzt kell hazahozni

Elvitelre #99: A férfiakat családapaként gyakran az nyomja előre, hogy mennyi pénzt kell hazahozni

A címlapról ajánljuk